Header Detail 1240x533 Great Place to Work

De pandemie hakte stevig in het fysiek en mentaal welzijn van de Belgen. Ook onze eigen medewerkers voelen de grimmige tijden. Als bedrijf doen we dan ook ons uiterste best om er zoveel mogelijk manieren te staan voor onze mensen. We zijn dan ook bijzonder trots om maar liefst twee keer gelauwerd te worden voor onze positieve bedrijfscultuur.

Eerst mochten we de Herculean Alliance’s Employee Engagement Award ontvangen. Deze awards erkennen bedrijven die een cultuur van voortdurende feedback en groei creëren om het engagement en welzijn van hun werknemers te verbeteren.

Sinds vorige week zijn we ook officieel gecertificeerd als Great Place to Work. Ondanks onze snelle groei slagen we er in om onze start-up vibe te behouden. Wat velen al wisten, is nu dus zwart op wit bewezen: het is prettig werken bij Teamleader.

“Dit zijn mooie erkenningen voor het harde werk van al onze collega’s die met hun engagement en klantvriendelijkheid elke dag Teamleader vertegenwoordigen.”, zegt Peter Van Wijnaerde, Head of Brand Studio van Teamleader.

Van levensbelang voor onze werksfeer: de “winning culture” van Teamleader, zonder het verwaarlozen van de fun&games spirit. Deze winnaarsmentaliteit vertaalt zich in het voortdurend monitoren van Objective Key Results en andere HR metrics. Eén voorbeeld is de verdrievoudiging van de eNPS (Employee Net Promotor Score) sinds 2018, die peilt naar werknemerstevredenheid en loyaliteit. Dit werd bijzonder gesmaakt door de jury van de Employee Engagement Awards.

Andere gegevens zoals personeelsverloop, doorverwijzingen en gemiddelde carrièrelengte binnen het bedrijf zijn voor het management van Teamleader essentieel om de duurzame groei aan te houden.

Onze HR Lead Femke De Vleeschouwer bevestigt: “Het winnen van deze Employee Engagement Awards en ons Great Place To Work-certificaat is een mooie bekroning en erkenning dat we op de goede weg zijn als het gaat om het motiveren, uitdagen en ontwikkelen van onze collega's.”

Datagedrevenheid staat centraal binnen Teamleader. Maar wanneer het over mensen gaat dan zijn emoties en buikgevoel belangrijker. Zo bracht CEO Jeroen De Wit koffie naar alle medewerkers tijdens de eerste lockdown, werd in juni een Parijs tripje georganiseerd om met diverse collega’s enkele klanten te bezoeken, en wordt de bedrijfscultuur van Teamleader gekenmerkt door een grote transparantie en fikse dosis speelsheid.

Elk departement binnen Teamleader, HR op kop, bouwt dagelijks verder aan die bedrijfscultuur. Nieuwe initiatieven worden continu gelanceerd, zoals een fiscaal voordelige dertiende maand via Payflip, of gratis afspraken bij de psycholoog via BloomUp.

Peter Van Wijnaerde: “Onze belangrijkste focus is het aantrekken en behouden van talent om van Teamleader een favoriete werkgever te maken. Alleen met gemotiveerde en gelukkige werknemers kunnen we de groei van ons bedrijf versnellen. We zoeken dan ook permanent naar nieuwe werknemers om mee te schrijven aan ons verhaal.

TL Portret Web68
Robin Van Cleemput

Robin heeft in de jaren dat hij bij Teamleader werkt verschillende rollen gespeeld: die van copywriter, contentmanager en brandmarketeer. Op dit moment is hij de all-round creatieveling die concepten bedenkt, campagnes co-creëert en zowel lange als korte teksten schrijft. Ook hanteert hij vaak de microfoon op Teamleader-evenementen, en gelooft hij vurig in 'Lazy-Smart' als religie. Praat met hem over content marketing, vechtsporten en goede muziek. En neem een IPA mee, want Robin is minstens voor een kwart hipster.

Meer artikelen van Robin Van Cleemput