Facturen 14 dagen sneller en 37% meer op tijd betaald dankzij InvoiceCloud

Facturen gemaakt via Teamleader Focus en verzonden via ons InvoiceCloud-platform worden 14 dagen sneller en 37% meer op tijd betaald dan facturen via e-mail of post. Kortom, meer geld, sneller. En dat is positief! Want sneller betaald worden betekent dat je meer in je zaak kunt investeren. En meer op tijd betaald worden betekent dat je minder uren verspilt aan het opvolgen van onbetaalde facturen. Nog meer goed nieuws: we gaven zojuist het InvoiceCloud-platform een nieuwe look om bovenstaande cijfers nóg beter te maken. Hierover meer onderaan dit artikel. Laten we even een kijkje nemen naar wat meer cijfers. Deze blog toont via geanonimiseerde data van Teamleader Focus-gebruikers waarom InvoiceCloud je helpt om tijd te winnen en sneller je geld te krijgen.

Tip: wat is InvoiceCloud ook alweer?

InvoiceCloud is een online platform van Teamleader. Daarmee kunnen klanten facturen online bekijken en betalen. De professionele look & feel van het platform wekt vertrouwen. De lay-out is professioneel in jouw huisstijl en alles werkt razendsnel. Factuur bekeken of zelfs betaald? Jij krijgt een notificatie in Teamleader Focus, en de status van je factuur springt automatisch op ‘Betaald’.

Invoice Cloud 03 NL 1

Let’s talk numbers

3,6 miljoen. Dat is hoeveel facturen er in de laatste 12 maanden werden verstuurd door Teamleader Focus-klanten. Da’s een hele hoop! Weet je wat nog meer is? Het bedrag van al die facturen opgeteld: € 9,567,106,561. Om je dat cijfer te helpen lezen, dat is 9,5 MILJARD euro aan facturen. Of ook wel net tussen het BBP van Benin en Tsjaad.

Wat snel rekenwerk toont ons dat het gemiddelde bedrag van een factuur rond € 2.500 ligt. Maar de mediaan van alle facturen ligt dan weer rond € 340. Dat leert ons dat klanten van Teamleader Focus voornamelijk facturen sturen met iets kleinere bedragen.

En toch duurt het gemiddeld een maand voor een factuur betaald wordt. Wij vinden dat dit sneller kan.

Versnel je betalingsproces!

In één van onze vorige updates vertelden we je dat een efficiënt offerteproces je helpt om meer deals te verkopen, en dubbel zo snel. Geen verrassing dus dat een efficiënt facturatieprocess gelijkaardige resultaten oplevert.

  • Stel, we starten van een getekende offerte. Er liggen gemiddeld 40.9 dagen tussen een gesloten deal en het aanmaken van een factuur.
  • De gemiddelde betalingstermijn van een factuur is 17.5 dagen. Dat is al 58.4 dagen tot een factuur dient betaald te worden.
  • MAAR! Slechts 47.7% van alle facturen worden op tijd betaald. Gemiddeld duurt het 69.3 dagen tussen een gewonnen deal en een betaalde factuur.
  • Als we kijken naar achterstallige facturen, zijn die over het algemeen 41 dagen te laat vooraleer ze uiteindelijk betaald worden.

Je ziet, het kan eventjes duren voor je betaald wordt. Maar niet voor Teamleader Focus-klanten die InvoiceCloud gebruiken!

Voor hen duurt het gemiddeld slechts 9.18 dagen tot betaling, vergeleken met 23.5 dagen voor niet-InvoiceCloud-gebruikers.

Group 1

En wat met punctualiteit? Wel, we verklapten het eigenlijk al aan het begin van dit artikel. Terwijl niet-InvoiceCloud-gebruikers niet eens de helft van hun facturen op tijd betaald krijgen (46.8%), helpt het gebruik van InvoiceCloud om tijdig betaalde facturen op te krikken tot 74.2%.

En zelfs als ze niet op tijd betaald worden, zijn ze slechts 16 dagen achterstallig ten opzichte van 42 dagen voor klassiek verstuurde facturen.

Group 2

InvoiceCloud 2.0

Die indrukwekkende cijfers gaven ons het idee om InvoiceCloud verder te verbeteren. Net zoals we enkele maanden geleden deden met CloudSign. Ons doel: onze klanten helpen ontzorgen. Genoeg met die dagelijkse sleur van facturen opvolgen!

Wat hebben we verbeterd?

  • Nog professioneler en meer in lijn met je huisstijl: bekijk InvoiceCloud gerust als een een extra uithangbord voor je -nu al fantastische- diensten. Je stuurde al een prachtige offerte. Tijd nu om ook een factuur te sturen die makkelijk kan betaald worden. In jouw huisstijl, die zorgt voor een professionele, vlotte en moderne uitstraling.
Invoice Cloud 01 NL
  • Creditnota’s zijn nu ook beschikbaar: naast facturen toont InvoiceCloud jouw klant ook gerelateerde creditnota’s. Zo krijgen ze een compleet beeld van hun zaken met jou.
  • Veel meer mobile-friendly: ongeacht het platform van je eindklant wordt alles veel vlotter voltooid. Maakt niet uit of het nu op PC, Macbook, tablet of smartphone gebeurt.
  • Een beter uitziende e-mail: de e-mail die jij stuurt naar je klant om een factuur te bekijken of te betalen, namen we ook eens onder de loep. Die ziet er nu veel frisser uit.
  • Makkelijk deelbaar: wil je de link naar InvoiceCloud via andere manieren dan e-mail delen? Goed nieuws: je kunt de link nu makkelijk kopiëren en delen hoe jij het wilt.

Betalingen ontvangen via InvoiceCloud

Klinkt de belofte om sneller en meer op tijd betaald te worden je ook als muziek in de oren?

Terecht! Betaald worden via InvoiceCloud is snel en eenvoudig, en je hoeft het slechts één keer in te stellen.

We werken samen met twee payment service-providers (PSPs) die je toelaten om geld te ontvangen via InvoiceCloud: Mollie en Stripe.

Stripe biedt enkel betalingen aan via creditcard, terwijl Mollie een hele reeks van betaalopties aanbiedt. Denk maar aan iDEAL, Payconiq, Bancontact, overschrijving en meer. Jij kiest zelf welke van deze opties je wilt aanbieden via InvoiceCloud.

Meer info over het opzetten van een PSP vind je op ons Supportcentrum. De integraties vind je via onze Marketplace.

  • 04/04/2022
  • Laatst gewijzigd op 26/03/2024

Gerelateerde blogposts