Teamleader-klanten ook dit jaar weer bij het kruim van de agency-wereld in België en Nederland

Header Detail 1240x533 Digimedia Emerce

Wat wij bij Teamleader al wisten, is nog eens onomstotelijk bewezen: onze agencyklanten behoren tot de crème de la crème in hun sector. Getekend, de Belgische Digimedia Top 100 en de Emerce100 in Nederland. Celebrate good times, come on!

Digimedia en Emerce voorgesteld

In België heb je Digimedia, in Nederland heb je Emerce. Beide platformen richten zich voornamelijk op digital agencies, creatieve bureaus, en andere marketeers, campagnebouwers en merkenmakers.

Allebei peilen ze jaarlijks naar de meest succesvolle en invloedrijke bedrijven uit de sector, telkens in de lente. De Digimedia Top 100 verscheen eind maart, de Emerce100 werd eind april gepubliceerd.

De resultaten spreken voor zich:

  • 36 van de 100 beste Belgische bureaus werken met Teamleader Focus of Orbit.

  • 37 van de 100 beste Nederlandse bureaus werken met Teamleader Focus of Orbit.

Twijfel dus niet wanneer je ons tegen het lijf loopt: we hebben niet te lang in de zon gezeten, we glimmen gewoon van trots.

Peter Van Wijnaerde, Head of Brand Studio, verwoordt het zo:

“Het Teamleader-team voelt zich nauw verwant met agencies. We zien veel van onze klanten meespelen met de top in lijsten als Emerce, Digimedia of MM.be’s Agency of The Year, en we vieren graag actief met hen mee.”

CMO Kees Henniphof vult aan: “De ranglijst van Emerce wordt samengesteld op basis van de beoordeling van vooraanstaande beslissingnemers in de wereld der online marketing, ICT en e-business. Digimedia werkt dan weer met de brutomarge per werknemer. Elk op hun eigen manier belichten ze dus ook de ondernemerskant van de agentschappen”

“Dat is nu net de kant waarop wij met plezier een ondersteunende rol spelen: onze workmanagementsoftware helpt hen sturen op feiten, niet op buikgevoel. Dat inzicht geeft het management, klanten én medewerkers rust en ruimte voor het creatieve proces.”

De volledige lijst

Teamleader-klanten in de Digimedia Top 100

Wunderman Thompson, FCR Media, In The Pocket, Pau, Springbok, Semetis, BBC, Dropsolid, GBL Studio, Dexville, Hungry Minds, Forward, Digitalum, Yappa, Universum, Bubka, Digital Leader, Clicktrust, Blue2purple, MonkeyProof, Arpeggio, Starring Jane, Paf!, Lucy, Marbles, Digitag, Novation, Media-Architect, Hybrid Media, Cookies Agency, Websteak Marketing, STRAREX, Generation Shop, Hungry Nuggets, Apik, en Treeosk.

Teamleader-klanten in de Emerce 100

Little Rocket, Viduate, Conversed.ai, Stuurlui, Blauw Gras, Online Dialogue, Viduate, Conversed.ai, Stuurlui, Evoworks, Wunderman Thompson Commerce, Candid Platform, daily dialogues, De Media Maatschappij, Born05, DEA.Amsterdam, Springbok - advertising & performance, Greenhouse Group, Edenspiekermann, Online Company, Ematters, Energize, Traffic Today, EnoRm., RED Online Marketing, Greenberry, Onwise, Havana Harbor, Springbok - marketing automation, 100%EMAIL, Label A, BURO210, M2Media, RapidSugar, STROOM, Ace, en Bambuu.

Gelukwensen en high-fives voor alle betrokkenen!

Op bezoek met een cadeautje

Net als vorig jaar besloten we onze winnende klanten extra in de verf en de bloemetjes te zetten. Net als vorig jaar hebben we een flesje alcohol een eigen label aangemeten. Daarmee zijn we dan de baan opgegaan om onze klanten persoonlijk te feliciteren.

Dat zag er ongeveer zó uit:

Bij onze klanten op bezoek.


Onze Nederlandse klanten uit de Emerce100 zijn binnenkort aan de beurt.

Het label draait nogal om aardappelen, een metafoor voor onze lokale trots. De detailfoto maakt het hopelijk wat duidelijker:

De cadeautjes voor onze klanten.



Mooi, toch? De vodka zelf is overigens afkomstig van onze vrienden van Dada Chapel, een vooruitstrevende, dadaïstisch geïnspireerde distillerij uit Gent. Ze maken een originele aardappelvodka en een rum gemaakt van suikerbiet. Lokaal én lekker. Loop er zeker eens langs, met onze groeten.

Dada Chapel maakt lekkere content, en wij dus ook: binnenkort gaat Agency Life weer van start. 'So Happy Together', seizoen 4 al. Kan je het geloven?

TL Portret Web68
Robin Van Cleemput

Robin heeft in de jaren dat hij bij Teamleader werkt verschillende rollen gespeeld: die van copywriter, contentmanager en brandmarketeer. Op dit moment is hij de all-round creatieveling die concepten bedenkt, campagnes co-creëert en zowel lange als korte teksten schrijft. Ook hanteert hij vaak de microfoon op Teamleader-evenementen, en gelooft hij vurig in 'Lazy-Smart' als religie. Praat met hem over content marketing, vechtsporten en goede muziek. En neem een IPA mee, want Robin is minstens voor een kwart hipster.

Meer artikelen van Robin Van Cleemput