Op bezoek bij Dropsolid: “Dropsolid is uitgegroeid tot een scale-up... en Teamleader-CRM schaalt mee.”

20180123 Dropsolid

Begin 2013 zette Dropsolid de eerste stappen als digitaal businessbedrijf. Intussen zit het team met kantoren in Gent en Hasselt volop in de scale-upfase. Internationalisering en het bouwen van geïntegreerde digitale businessplatformen staan daarbij voorop. Teamleader is de geknipte partner: schaalbaarheid is immers een centraal onderdeel van CRM.

Wie? Dominique De Cooman, CEO
Wat? Digital business company
Teamleader sinds? 2015
Uitdaging? Internationaal schalen van innovatie

Schaalbare automatisering en digitalisering

In 2013 richtte Dominique De Cooman en Steven Pepermans Dropsolid op, oorspronkelijk vanuit het idee om op basis van het Drupal-CMS schaalbare webomgevingen te bouwen voor klanten. De ambities lagen hoog: Dominique en Steven wilden op termijn met eigen een digitaal platform ontwikkelen waarop kmo-organisaties en de Europese mid-market hun business konden uitbouwen. Na jaren van hard werken en investeringen (o.a. met eigen middelen, externe investeerders en een subsidie van het VLAIO) is het zover. Anno 2018 focussen Dropsolid-medewerkers zich grotendeels op digital business en digitale transformatie met behulp van technologische innovatie.

Automatiseren van sales en marketing

“Intussen zijn we uitgegroeid tot een R&D bedrijf: we creëren waarde door digitale sales- en marketingoplossingen te bouwen. We koppelen daarbij verschillende tools aan één centraal platform. Op CRM-vlak is Teamleader daarbij een logische keuze, dankzij de open koppelingen met andere tools. Door sales en marketing te automatiseren, krijgen bedrijven nieuwe inzichten, en net daar ligt de waarde voor onze ondernemers.

Intussen zetten een paar hele grote spelers ons platform in op grote schaal. Zo zijn we bijvoorbeeld bezig met projecten voor Soudal en TVH en zullen heel binnenkort de 900 Gezinsbond-websites van ons platform gebruikmaken.”

"We koppelen daarbij verschillende tools aan één centraal platform. Op CRM-vlak is Teamleader daarbij een logische keuze, dankzij de open koppelingen met andere tools."

Op de vraag waarom Dropsolid zo hard is gegroeid en wat de organisatie nu anders maakt, heeft Dominique snel een antwoord klaar zitten. “Veel dienstenbedrijven in de sector zijn blijven hangen in het maken van marketingcampagnes en websites zonder meerwaarde. Onze visie was radicaal anders: om te innoveren en succesvol te zijn, moeten bedrijven volledig digital-first worden. Dat kan alleen met doorgedreven sales- en marketingautomatisering.

Dankzij die automatisering van repetitieve commodity-taken, hebben we de vrijheid om gewoon zélf de digitale trends te zetten. Alles wat we uitvinden op technisch vlak, is meteen beschikbaar voor iedereen waar we mee werken. Onze marketingstrategen focussen dan weer op het opzetten van marketingmachines voor de klanten: veel nuttiger dan uurtje-factuurtje werk uitvoeren dat geen meerwaarde biedt.”

Buitenlandse verovering

Een Europese uitbreiding is een logische volgende stap, meent De Cooman. “Zowat hele mid-market in Europa heeft baat bij een businessaanpak die digitaal ondernemen centraal zet. We zijn er lokaal al in geslaagd om onze kmo’s het heft in eigen handen te geven, met onze aanpak die gebaseerd is op meetbaarheid en automatische opvolging van marketinginspanningen. Nu is het de beurt aan de rest van de Europese markt. We weten dat Teamleader perfect aansluit bij die missie, met z’n schaalbaarheid, meertaligheid en multi-currency-opties.”


Wil jij ook groeien met je onderneming? Kies dan voor tools die met je meegroeien. Probeer Teamleader CRM nu 14 dagen gratis uit!

{{cta('a9fc9810-05d9-4a00-933e-320b5a82e2bb','justifycenter')}}

TL Portret Web68
Robin Van Cleemput

Robin heeft in de jaren dat hij bij Teamleader werkt verschillende rollen gespeeld: die van copywriter, contentmanager en brandmarketeer. Op dit moment is hij de all-round creatieveling die concepten bedenkt, campagnes co-creëert en zowel lange als korte teksten schrijft. Ook hanteert hij vaak de microfoon op Teamleader-evenementen, en gelooft hij vurig in 'Lazy-Smart' als religie. Praat met hem over content marketing, vechtsporten en goede muziek. En neem een IPA mee, want Robin is minstens voor een kwart hipster.

Meer artikelen van Robin Van Cleemput