Op bezoek bij ChallengerZ: "Twintigers die zoiets ontwikkelen, verbazend."

Op bezoek bij challengerz nl

Tijd voor een nieuw partnerverhaal: ChallengerZ uit Antwerpen laat KMO's en kleine zelfstandigen meesurfen op grote volumekortingen. Geen eenmalige groepsaankopen maar onderhandelingen op maat en op lange termijn. Leasingcontracten, tankkaarten, energie, telecom, kopieermachines, kantoormateriaal… De vaste kosten dalen, de vertrouwde service en kwaliteit blijven. Raf Hectors, mede-eigenaar en operational manager: "We werken onafhankelijk, objectief en in opdracht van de klant, dat maakt ons pioniers."

Snelle omschakeling

ChallengerZ is jong maar trefzeker. "In mijn vorige werkomgeving maakte ik de omschakeling naar een ERP-systeem mee. Die zou 1 jaar duren, de consultants werkten er 3 jaar aan. Een leerrijke ervaring om het zelf beter te doen." Teamleader kwam meteen. "Ik wou vanaf dag 1 zicht op onze omzet, de kostenstructuur en het prospectieverhaal. Je mag geen enkele prospect uit het oog verliezen, een bijzonder intensief proces." Toch moest de administratie minimaal blijven. "We zijn zowel CEO als secretaresse (glimlacht)."

Gedetailleerde gegevens

Raf ontdekte het systeem via een Teamleaderklant. "Een knap pakket met doordachte functies, verbazend dat een stel twintigers zoiets ontwikkelden. We zijn zo enthousiast dat we het aanbieden aan onze klanten." Collega-eigenaar Peter Macken schuift aan: "Het voldoet perfect aan onze huidige noden, nochtans ben ikzelf geen IT-man." Raf: "Gisteren hadden we een netwerkevent, de visitekaartjes stopten we er meteen in. Maar Teamleader bevat meer klantgegevens: de onderhandelde brandstofprijzen, het aantal werknemers, het soort telecomcontracten…"

Strakke abonnementen

ChallengerZ hanteert allerlei abonnementsformules, aldus Raf: "Ze worden automatisch gefactureerd per kwartaal, gewoon de juiste artikelen aanklikken. Eerst deden we de rappels manueel, dat veranderde toen de betalingstermijnen opliepen. Nu merken we opnieuw verbetering dankzij de automatische rappels." Peter: "Klanten reageren ook sneller als er een probleem is, we hoeven niet te gissen."

Platformvriendelijk

Maar de ChallengerZ denken door. Raf: "We werken aan een platform waarop klanten meevolgen met hun aankopen. Leuk dat Teamleader zich makkelijk laat integreren in zo'n platform." Time is money. "Als Peter niet op kantoor is volg ik zijn agenda. We trekken regelmatig statistieken, zoals het aantal wagens dat we dit jaar onderhandelden. En de targets vertellen periodiek hoever we staan in onze bereikte ambities, en welke deals prioriteit verdienen."

Ambities en suggesties

Peter is weer druk telefonerend, Raf heeft nog een suggestie: "We willen onze inkoopfacturen bijhouden, dat zou de omzet nog transparanter maken. Een koppeling met het boekhoudpakket staat sowieso op ons lijstje." Op naar een totale integratie? "Het marketingverhaal volgt, we willen onze klanten echt op de hoogte houden via getuigenissen en aanbiedingen. Plus onszelf informeren rond de efficiëntie van die mailings." ChallengerZ focust op business. "Dat is ons motto. Maar het zijn geen holle woorden, mede dankzij jullie."

TL Portret Web68
Robin Van Cleemput

Robin heeft in de jaren dat hij bij Teamleader werkt verschillende rollen gespeeld: die van copywriter, contentmanager en brandmarketeer. Op dit moment is hij de all-round creatieveling die concepten bedenkt, campagnes co-creëert en zowel lange als korte teksten schrijft. Ook hanteert hij vaak de microfoon op Teamleader-evenementen, en gelooft hij vurig in 'Lazy-Smart' als religie. Praat met hem over content marketing, vechtsporten en goede muziek. En neem een IPA mee, want Robin is minstens voor een kwart hipster.

Meer artikelen van Robin Van Cleemput