Blog6 Summary Blogheader 960x400 V2

Is klantgerichtheid meer dan een modewoord? De klant is altijd koning geweest, maar wint dagelijks aan invloed. Door onder meer doorgedreven digitalisering, verwachten consumenten een uitmuntende service - altijd en overal.

Hoe kan jij aan de verwachtingen van je klant voldoen en evolueren naar een klantgerichte onderneming?

1. Wat is een klantgerichte organisatie?

We verklappen je de geheimen van klantgerichte organisaties - en nee, dat zijn zeker niet allemaal gigantische bedrijven. We tonen je ook hoe jouw onderneming de customer experience kan verbeteren.

2. Waarom moeten kmo's zich meer op hun klanten richten?

Je klanten gaan steeds meer de digitale toer op. Ook jij moet je klant dus vaker online ontmoeten en de digitale klantervaring verbeteren. Leer hoe je jouw klanten een vlotte, consistente ervaring bezorgt en hoe kleine veranderingen in de customer journey een groot verschil kunnen maken in jouw evolutie naar een klantgerichte onderneming.

3. Hoe kan je digitale strategie zorgen voor een betere customer experience?

Gerrie Smits, expert op vlak van digitale strategie en de digital customer, legt uit hoe kmo’s zich kunnen richten op de klant.

“Veel bedrijven starten nog steeds vanuit ‘wat’ - hun product. Door na te denken over ‘waarom’ en te begrijpen wat hun product of dienst betekent voor klanten, ontstaan er heel andere strategieën - met heel andere resultaten. Vraag jezelf dus af: “Wat heeft mijn klant nodig?” en ga hiermee van start.”

Tijdens dit boeiende gesprek vertelde hij ons hoe kmo’s kunnen reageren op digitale trends en gaat hij dieper in op het belang van een relevante, persoonlijke ervaring.

4. Halito!'s evolutie naar een klantgerichte onderneming

Uiteindelijk draait het er bij klantgerichtheid om dat je een verschil maakt voor de klant. De strategie is belangrijk, maar is weinig waard als je je woorden niet in actie omzet.

We tonen je het verhaal van een kmo die er alles aan doet om een uitmuntende customer experience te garanderen. Halito! biedt een online eventplatform aan voor gastenregistratie en communicatie. In slechts één jaar tijd evolueerde de organisatie van een productgerichte naar klantgerichte onderneming. Hun focus? ‘The happy flow’, een principe waarbij eenvoud en snelheid centraal staan.

Klaar om aan betere klantrelaties te bouwen? Download nu je e-book en word een klantgerichte onderneming.

{{cta('5dd2f5e7-8b1e-4864-a796-0c8d2df18243')}}