Op bezoek bij ProTech Gent: "Die iPads waren een revolutie."

Tijd voor een nieuw partnerverhaal: ProTech Gent beoefent het métier van de autoverzorging. Een gesofisticeerde lakbescherming of interieurreiniging voor uw stalen koets?

ProTech Gent biedt staalharde garanties aan gepassioneerde chauffeurs, autoverdelers, bedrijven… De lat ligt hoog. Marketingman Valentijn Rammeloo: "Protech Nederland gebruikte al een systeem, maar dat leek ons onvoldoende."

Intuïtieve integratie

De mosterd kwam uit Gent: "Het oogde meteen intuïtief en zo werkte het ook. We zijn vakmensen, geen computerspecialisten, bij een probleem moet je snel handelen zonder omwegen." De Word- en Excelbestanden mochten aan de kant: "Ons vernieuwde garantiesysteem is bovendien perfect te integreren, net als de website. Zo volgen klanten hun afspraken online, ze krijgen zelfs een sms na inboeking. En er is een slimme koppeling met de facturatie."

Digitale vereenvoudiging

De interne communicatie bleef niet achter: "Die iPads waren een enorme revolutie. Zeker toen we hoorden dat onze werkbonnen en planning erop konden. Of foto’s van de auto, het chassisnummer, de krabbel van de klant… Een flinke besparing, want de jaarlijkse papierkost liep aardig op. Onze mensen weten ook ruim op voorhand wat ze gaan doen. Idem voor de klant, die automatisch de werkbon ontvangt. Discussies over het uitgevoerde werk blijven zo achterwege."

Meetbare vooruitgang

Valentijn is een verwoed cijferaar: "Meten is weten, dankzij de handige statistieken. Hoelang duurt het bijvoorbeeld voor een klant tekent? Sinds Teamleader stegen de aanvaarde offertes, ze komen er veel sneller én gedetailleerder uit." De tijdsregistratie helpt een handje: "Onze jongens werken hard, het moet leuk blijven voor iedereen. Maar het is fijn te weten hoelang zo’n autobehandeling precies duurt. Al is het maar voor sommige klanten, vaak gaat het om drukbezette directieleden en ondernemers."

Samen groeien

Bijsturen waar nodig dus: "Via de inkomende werkbonnen zie ik als ons hoofdmerk goed blijft scoren. En we willen ons nog meer richten naar particuliere autoliefhebbers." Intussen ontdekt de marketeer verbazende functies: "Elke week wel iets, het ontwikkelingsritme is zeer hoog. Zoals het toevoegen van een nieuwe locatie of de koppeling met LinkedIn. Dat komt goed uit, want binnenkort starten we ook in het Waasland (glimlacht)."

Positieve attitude

"Ik kan me inbeelden dat veel mensen huiveren om offertes te maken. Maar ik doe het echt graag. Teamleader is een verademing, het heeft alles wat we nodig hebben en veel uitbreidingsopties". Het is makkelijk vergelijken met ProTech Nederland: "Daar duurt het inladen van Excellijsten een hele dag, hier is het zo gebeurd." Het respect is groot: "Het feit dat dit op 2 jaar uit de grond is gestampt, zo’n ambitieuze ondernemersgeest spreekt me wel aan."

Veel respect

Valentijn klinkt overtuigd: "Gent is dé stad voor jonge ondernemers die buiten de lijntjes kleuren. Wij doen het lekker op onze manier, zodat de rest ziet hoe het moet." Tot slot nog wat strategisch advies: "Er zijn veel mogelijkheden op de Nederlandse markt, daar staan ze zeker open voor nieuwe dingen. Dus lanceer maar snel teamleader.nl!

Geschreven door Robin Van Cleemput
  • 29/01/2015
  • Laatst gewijzigd op 13/03/2024

Gerelateerde blogposts