1 maand | 3 minuten

3 klanten bezocht in 48 uur tijd met 100% passie: ons bezoek aan Parijs in een notendop

Header Detail 1240x533 C Paris

Frankrijk is één van de zes EU-landen waar we steeds meer bedrijven helpen om hun verkoop, facturatieproces en werk beter te organiseren. En aangezien Teamleader vandaag het resultaat is van duizenden ondernemers en bedrijven, besloten we onze oren te luisteren te leggen bij onze klanten in Parijs. Benieuwd hoe we deze trip beleefd hebben? Kijk hieronder even mee achter de schermen.

#1 LET’S CLIC en hun appreciatie voor lokale verankering

Drie klanten bezoeken in Parijs, en dat in amper 48 uur tijd? Teamleader zou Teamleader niet zijn als we niet hielden van een uitdaging. LET’S CLIC, al sinds 2016 een trouwe Teamleader Focus klant, was de eerste bij wie we op bezoek gingen. Het digital agency met 28 medewerkers wordt geleid door CEO Baptiste Delamare. Hij en communicatieverantwoordelijke Karine Lanctuit deelden hun ervaring met onze oplossing.

Wat we precies meenamen uit ons bezoek? LET’S CLIC waardeert de lokale verankering van Teamleader enorm. Niet alleen de fysieke nabijheid van partners, maar ook de Franstalige support zijn voor het agentschap van onschatbare waarde. Hun tip: onze onboarding en support video’s mogen nog een tikkeltje scherper!

#2 VÆRSUS moet het hebben van data

VÆRSUS, het consultancybureau van Marc Ocler en Guillaume Flamant, deelt de ervaring van LET’S CLIC: lokale aanwezigheid is cruciaal! Het bedrijf, goed voor zo’n vijf full-time medewerkers, gebruikt Teamleader sinds 2016 om slimmer te werken.

Het enthousiasme is zelfs danig groot, dat ze ons al hebben aanbevolen bij andere Franse bedrijven die nu ook klant zijn! Hun tip? Teamleader Focus mag gerust nog meer diepgaande inzichten bieden. Tot slot trakteerde VÆRSUS ons op een NPS-score van 9 de dag na ons bezoek. Wat een voldoening.

#3 Belazar kan zowel innovatie als lunch wel smaken

Marketingbureau Belazar zag het levenslicht nadat de founders het klappen van de zweep leerde kennen bij TBWA. CEO Côme Jacobée, klantdirecteur Margot Philibert en projectverantwoordelijke Agathe Dumont ontvingen ons met veel enthousiasme in hun kantoor, waar een team van 25 medewerkers het beste van zichzelf geeft.

In 2019 tekende Belazar voor all-in-one software Teamleader Orbit, voorheen Yadera. Onze nieuwe naam kunnen ze trouwens zeker smaken! En dat brengt ons meteen bij dé tip van Côme Jacobée: ga lunchen met je potentiële klanten, in Parijs werkt dat! En wetende dat 70% van de Franse agentschappen zich in Parijs bevinden, zijn we al hongerig naar meer.


selfies-let'sclic-vaersus-belazar

What's next?

Ward, Arno en Leila - de drie collega’s die na een interne Franse quiz werden uitgekozen om mee te gaan - konden niet wachten om de inzichten te delen met de rest van het team. De verhalen over het samen kamperen, supporteren voor de Rode Duivels en petanquen moesten de thuisblijvers er wel bijnemen. In elk geval nemen we alle gekregen tips zeker mee in ons marktonderzoek waar we al enkele maanden lang aan werken.

Ook broeden we al op verschillende ideeën om de 1000 Franse klanten nog gelukkiger te maken en nieuwe aan te trekken. Een Franstalige nieuwsbrief? Pourquoi pas! Inspiratie genoeg dus om onze roadmap verder vorm te geven: de blauwdruk om verder te schalen in Frankrijk. Wordt vervolgd!

Wil jij in de schoenen staan van Ward, Arno, Leila of één van onze andere collega’s? Bouw mee aan de uitbreiding van Teamleader en solliciteer hier!

Lees meer

Teamleader